بازاریابی تلفنی یکی از مسائل بسیار با اهمیت در خوب یت کسب‌و‌کار است. اگر به بازاریابی تلفنی می‌پردازید یا کارمندانی دارید که این کار را انجام می‌دهند، مطمئن شوید مراحل این برگه تقلب را رعایت می‌کنید. با رعایت این مسائل فروش بسیار خواهید داشت.


فروشگاه ساز

۱. آیا قبل از ارتباط اطلاعات کافی در مورد مخاطب جمع‌آوری کرده ‌اید؟ شما می‌توانید به یاری اینترنت، رسانه‌های اجتماعی، کاتالوگ بروشور شرکت یا … در مورد مخاطب اطلاعات کافی کسب بکنید .

۲. به محض ارتباط می‌پرسید: الان فرصت مناسبی برای حرف است یا خیر؟ هیچ وقت نگذارید مخاطب بگوید کار دارم بعدا ارتباط بگیرید. قبل از آن خودتان اجازه بگیرید. اگر مخاطب فرصت نداشت از او بپرسید چه زمانی برای ارتباط مناسب است.

۳. یخ شکنی انجام دهید. عبارات ی بگویید تا نشان دهد شما مثل هزاران فروشنده دیگر نیستید که فقط به فکر فروش و سود خودشان می باشند . ممکن است بهترین یخ‌شکنی دادن اطلاعات در مورد طرف مقابل است. برای مثال بگویید: دیروز سایتتان را نگاه می‌کردم و دیدم که …

۴. به اندازه کافی معاینه می‌کنید؟ مساله بسیاری از بازاریابان آن است که بدون کسب اطلاعات کافی به معرفی محصول یا خدمت می پردازند. منظور از معاینه سوال کردن سوالات مناسب کافی است تا بتوان پیشنهاد مناسبی ارائه داد.

۵. آیا بعد از معاینه جواب‌های مشتری را برای خودش تکرار می‌کنید؟ این کار باعث می‌شود مخاطب به شما اعتماد نماید ، چون مطمئن می‌شود دقیقا شرایطش را درک کرده ‌اید.

۶. قانون سه عبارت را رعایت می‌کنید؟ تا میزان ممکن سعی بکنید هیچ وقت بیشتر از سه عبارت متوالی حرف نکنید. بعد از سه عبارت قطعا ادامه حرف را به مشتری واگذار بکنید . چنانچه مشتری چیزی نمی‌گوید یک سوال بپرسید. برای مثال بگویید: به توضیح بیشتری نیاز دارید یا ادامه بدهم.

۷. وهله تجویز را به خوب ی انجام می‌دهید؟ در وهله تجویز باید به مشتری اقطعا لی چند مورد توصیه بدهیم. سعی بکنید کمترین گزینه‌های ممکن را پیشنهاد بدهید از گران‌ترین مورد شروع کنید.

۸. اگر مشتری در خرید مصمم نیست، آیا توصیه ویژه‌ای ارائه می‌دهید؟ به مشتری مزیت ویِژگزینشه بدهید که با محدودیت همراه است! برای مثال بگویید: با این خرید یک هدیه هم می‌گیرید، به شرطی که تا چهارشنبه ساعت ۴ بعدازظهر خریدتان قطعی شود.

۹. آیا قبل از پایان توصیه مخصوص این موضوع را به مشتری یادآوری می‌کنید؟ با رسانه‌ای مثل اس ام اس به مشتری یادآوری بکنید که مهلت توصیه مخصوص شما در حال اتمام است.

۱۰. اگر مشتری تا انتها مهلت توصیه ویژه خرید نکرد با او ارتباط بگیرید و بگویید از تمام افرادی که نمی‌خرند نظرسنجی می‌کنیم. نخریدن شما چه بود؟ گاهی از افراد در این وهله خرید می‌کنند. اگر هم نخریدند به شما یاری می‌کنند فروش‌های بعدی را خوبتر انجام دهید.

۱۱. اگر مشتری خرید کرد، چند روز بعد برای تشکر با او ارتباط بگیرید. همچنین مطمئن شوید تمام چیز به بهتر ی پیش رفته است و از خریدش راضی است.

۱۲. اگر مشتری خرید نکرد با او ارتباط می‌گیرید تا دیگران را به شما معرفی نماید ؟ اکثرا افرادی که نمی‌خرند مشکلشان نارضایتی از شما نیست. ممکن است آن‌ها به راحتی فرد یا افراد دیگری را به شما معرفی کنند که می‌توانند بازاریابی را بر آن‌ها متمرکز بکنید .
فروشگاه ساز